Keresés ebben a blogban

2018. február 22., csütörtök

Janza Kata,Szabó P. Szilveszter - A betegség (Elisabeth Musical)



Dalszöveg ELISABETH: Már jobban lettem. ORVOS: Hisz szinte ég! ELISABETH: Nincs semmi baj... ORVOS: A szemhéj túl fehér... Ha a szemem nem csal - s ez az egy kizárt, bekapott egy ismert nyavalyát! ORVOS: Egy fertőzés, felség. Nem életveszélyes, de roppant kellemetlen. Ez az, amit csak úgy emlegetnek, hogy francia betegség. ELISABETH: Még mit nem mondd, ez felségsértés! Micsoda feltevés - mégis abszurd! ORVOS: De mért lenne az? A császár is beteg! ELISABETH: Hisz hű hozzám! ORVOS: Ön téved ebben! ELISABETH: Istenem, jaj, ha így van ez, mocsokba rántott engem! ORVOS: Mindez már tény! ELISABETH: Úgy gyűlölöm érte! Legjobb lesz elhagynom... Vagy tán az még jobb, ha meghalok én! ORVOS: Tedd azt, Elisabeth! Én... én örülni fogok neki! (ELISABETH az ORVOS arcába néz és felismeri benne a HALÁLT) ELISABETH: Te?! HALÁL: Nos, ez most hát a végső sansz, ha vágyad hozzám hív! Jöjj, kell egy tánc - a végső tánc! Hagyj mindent, jobb lesz így! ELISABETH: Még nem megyek, hisz valójában a férjem nekem csak javamra tett! E mocsok csupán csak feloldoz, e tett szabaddá tett! A csalárdsága erőt ad, és tudom, hogy mit kell majd tennem - bosszút állnom jogos lesz, s a bűne old fel engem! Menj!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése